Si hei!

Takk! Vi tar kontakt fortest mulig!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
En bil på veien til RisørEn bil på veien til Risør

Spørsmål og Betingelser

Ofte stilte spørsmål
Innsjekk/utsjekk
Når er innsjekk/utsjekk?
Innsjekk 16 august til 14 juni: 15:00
Innsjekk 15 juni til 15 august: 16:00

Utsjekk 16 august til 14 juni: 12:00 - Søndager kl 18:00.
Utsjekk 15 juni til 15 august: 11:00

Sen utsjekk kl 14 på forespørsel og etter tilgjengelighet, kr 450,-

Vi kommer veldig sent, er det mulig å sjekke inn:
Det er alltid mulig å sjekke inn online, og du kan få tilsendt elektronisk romnøkkel til din mobil.

Elektronisk nøkkel er dessverre ikke tilgjengelig for gjester i Konsulatet og Gjestehuset.
Ta kontakt før ankomst slik at vi kan legge til rette for innsjekk etter dine reiseplaner.
Hund og kjæledyr
Du er velkommen til å ha med hund eller andre kjæledyr ved opphold i Risørsuiten.
I øvrige rom og suiter har vi dessverre ikke anledning til å legge til rette for dyrehold.

Ta kontakt med oss dersom du reiser med førerhund.
Parkering
Har hotellet egen parkering?
Vi har et begrenset antall parkeringsplasser i tilknytning til hotellet. Pris: 150,- per døgn.  
Parkering på hotellets plasser må reserveres på forhånd.

I de tilfeller der vi ikke har kapasitet ved hotellets parkeringsplasser er det kun 500 meter til en stor offentlig parkeringsplass på Tjenna.
Denne parkeringsplassen er godt skiltet ved ankomst til Risør.  

Har dere ladestasjon til el-bil?
Vi har 7 ladestasjoner i sentrum som er forbeholdt hotellets gjester. Pris: 400,- per oppladning.
Frokost og andre måltider
Når serveres frokost?
Fra kl. 8 - 10 på hverdager om sommeren, 15 juni til 15 august.
Fra kl. 7 - 10 på hverdager resten av året.
Fra kl. 8- 11 i helgene hele året.

Kan man få frokost levert til suiten?
Ja, vil tilbyr frokostkurv levert til din suite. Pris: 299,- per levering.
Denne tjenesten er dessverre ikke tilgjengelig i sommerperioden, 15 juni til 15 august.  


Har dere middagsservering?
Hotellets har to herlige restauranter - Tollboden 1865 og Park Cafè.  

Tollboden 1865 tilbyr en smakfull “a la carte” meny tilpasset etter sesongens smaker.  
Denne restauranten passer for deg som ønsker en rolig og avslappet matopplevelse i lekre omgivelser.  

Park Cafè tilbyr en variert meny som passer til alle gjester, og fokuset for opplevelsen er gode smaker og flott tilberedt mat servert på bryggekanten eller inne i restaurantens stilige lokaler.

Vi er også stolte av vår populære pizzameny på Park Cafè. Her serveres rykende fersk Napolitansk pizza stekt i vedfyrt pizzaovn, tilberedt kyndig hånd fra våre italienske Pizzaiolos.  

Fest, selskap og arrangement
Ta gjerne kontakt med oss for å planlegge ditt arrangement. Vi har flere muligheter for lukket selskap, både i Restaurant Tollboden 1865, Park Cafè og i våre historiske suiter.

Selskap og arrangementer i våre suiter, må avklares med hotellet før ankomst av hensyn til andre gjester og naboer.
Spesialbehov, handikaprom, allergier osv.
Har dere barnesenger og barnestol?
Ja. Ta kontakt før ankomst for å avtale barneseng og barnestol.

Har dere handikaprom/tilgjengelig rom eller suiter?
Colin Archer -suiten er delvis tilpasset rullestolbrukere.
Her det rampe til inngangsdøren og til terrassen, bred inngang til badet, handikaptoalett og høy seng.

Værelset Morgengry i Tollboden er tilpasset rullestolbrukere.
Det er heis og automatiske døråpnere tilgjengelig i Tollboden.

Tilbyr dere allergivennlige rom og alternativer for gjester med matallergier?
Ja, ta kontakt med oss før ankomst slik at vi kan tilrettelegge oppholdet etter deres allergier.

Kontakt oss i god tid før ankomst med informasjon om eventuelle matallergier/intoleranser.
Vi tilbyr bl.a. glutenfritt brød og laktosefri melk til frokost. Dersom du har sterke allergier for eksempel til egg, nøtter, skalldyr, må hotellet informeres.

Vi kan også tilby vegetar og veganske alternativer etter ønske.
Svømmebasseng og velværebehandling
Har dere spa eller velværeavdeling?
Suitene “Gjestehuset” og “Konsulatet” har tilgang til et oppvarmet svømmebasseng.

Er svømmebasseng åpent for alle gjester?
Svømmebassenget er reservert til gjester i Suitene "Konsulatet" og "Gjestehuset".

Dersom du er del av en større gruppe som har leid flere suiter inkludert "Konsulatet" og "Gjestehuset" har du og alle gjestene i selskapet tilgang til å benytte svømmebassenget.

Har dere livvakt til svømmebassenget?
Svømmebassenget brukes ved egen risiko og barn må ha med seg en ansvarlig voksen når de skal bade. Det er ikke livvakt tilstede.
Røyking
Er det lov å røyke på hotellet?
Det er strengt forbudt å røyke inne i hotellets suiter og hotellrom.
Gebyr for røyking inne belastes gjestens betalingskortet med et gebyr på kr 5.000,-

Det er anledning til å røyke på din egen uteplass ved suiten, men husk å ta hensyn til andre gjester som ikke røyker.
Sneiper må legges i vann før de kastes, og må ikke kastes på bakken.

Generelle betingelser individuelle reservasjoner

Har du spørsmål?

T: +47 37 15 14 95
info@detlillehotel.no

Priser

Våre prisene varierer etter sesong, valgt hotellrom og suite, samt antall gjester. Du vil alltid finne våre beste priser og tilgjengelighet på hotellets nettsider.

Sjekk pris og tilgjenglighet

BESTILLING

Gjesten vil motta en bekreftelse på bestillingen via SMS eller mail. Det er 18 års grense på bestilling av overnatting. Hotellet forbeholder seg retten til å kansellere bookingen ved ankomst om gyldig legitimasjon ikke kan fremvises.  

AVBESTILLING/KANSELLERING

Ved ikke-fremmøte (No-show) – vil bekreftet rom/arrangement belastes 100 %.

Det kreves et forskudd på 30% for sommerbestillinger. Summen betalt på forskudd refunderes ikke ved avbestilling med mindre rommet blir leid til andre til den samme prisen i den samme perioden.

Avbestilling av bekreftet hotellrom i juni, juli og august må skje senest 3 døgn før avtalt ankomst. Hvis bekreftet hotellrom avbestilles mindre enn 3 døgn før avtalt ankomst – vil bekreftet pris bli belastet i sin helhet.

Avbestillingsfristen i perioden september - mai er kl. 18 dagen før ankomst.

Avbestilling av bekreftede skreddersydde pakker (inntil 5 rom og/eller inntil 5 personer) – må skje senest 4 uker før avtalt ankomst. Hvis bekreftet skreddersydd pakke avbestilles mindre enn 4 uker før avtalt ankomst – vil avtalt pris på pakken bli belastet med 80 %.

SKADE

Gjesten står selv økonomisk ansvarlig for eventuelle skader som påføres hotellsuite/rom, inventar eller annet utstyr.

FORCE MAJEURE

Om hendelser som er utenfor hotellets kontroll slik som streik, brann, ekstrem vær og annet som gjør at oppholdet eller aktiviteten ikke kan gjennomføres, forbeholder vi oss retten til å kansellere oppholdet eller aktiviteten uten videre ansvar for å betale kompensasjon.

Generelt dårlig vær som er å anse som normalt for årstiden - er i seg selv ikke grunnlag for avbestilling og endrer ikke gjeldende avbestillingsregler.

FORSIKRING

Vi anbefaler alle våre gjester å tegne en avbestillingsforsikring hos eget forsikringsselskap som blant annet dekker avbestilling grunnet sykdom. I tillegg anbefaler vi alle våre gjester å ha gyldig reiseforsikring.

PRISER OG BETALING

Vi tar forbehold om prisendringer som følge av økte kostnader på innkjøp, tjenester, valuta, økte skatter og avgifter eller andre forhold som er styrt av eksterne parter.

Vi etterstreber oss å være et kontantfritt hotell, og vi oppfordrer våre gjester til å benytte elektroniske betalingsløsninger. Som forbruker og vår gjest vil dette være en trygg måte å reise på.  

Vi oppfordrer til betaling med kredittkort, bankterminal er tilgjengelig – og våre hoteller aksepterer MasterCard, Visa og American Express. Det er kun norsk valuta – NOK som aksepteres ved kontant oppgjør. Sjekker eller reisesjekker aksepteres ikke.  

En eventuell kreditt skal alltid være avtalt og akseptert i forkant. Betalingsbetingelser ved innvilget kreditt er netto pr 10 dager.

FORHÅNDSBETALING

Vi forbeholder oss retten til å be om forhåndsbetaling. For bestillinger i juli og august, og enkelte perioder utenom, må et forskudd på 30% av totalsummen innbetales før å sikre bestillingen.

Ved avbestilling vil forskuddet refunderes hvis rommene blir utleid til andre i sen samme perioden til den samme prisen.

BÅTTURER OG ANDRE OPPLEVELSER

Vi tar forbehold om endring eller kansellering av turer med våre samarbeidspartnere på grunn av dårlig vær, uforutsette hendelser med utstyr eller mannskap. Evt. endret rute eller program på grunn av værforhold gir ikke grunnlag for refusjon.    

Alle turer med båt eller sykkel er på egen risiko.

Medbrakt utstyr på båttur – som kamera, mobiltelefoner, vesker, smykker, briller o.l. tas med på egen risiko.

Generelle betingelser gruppebestillinger

Ta kontakt for å diskutere din gruppebestilling for 5 eller flere rom/suiter.

T: +47 37 15 14 95
info@detlillehotel.no

BESTILLING, ENDRING OG AVBESTILLING 

Alle bestillinger, endringer og avbestillinger skal skje skriftlig.

For å sikre kvaliteten på arrangement, må bestillingen være skriftlig bekreftet fra vår side – før informasjon kan sendes ut til øvrige deltakere. 

Ved gruppebestilling skal navneliste, program, kontaktinformasjon på leder av gruppen, eventuelle allergier og spesielle behov sendes til hotellet senest 1 uke før arrangementet starter. 

Ved bestilling for enkelte grupper, selskap og arrangementer vil et a-konto beløp på 30 % av et stipulert totalbeløp bli fakturert ved bekreftelse av arrangementet.  

AVBESTILLINGSBETINGELSER FOR GRUPPER

BETALING

-       Mer enn 60 dager før arrangementets dato 

Ingen vederlag

-       Mellom 60 og 30 dager før arrangementets dato

50 % av totalsum

-       Mellom 30 og 20 dager før arrangementets dato

80 % av totalsum

-       Kortere enn 20 dager før arrangementets dato

100 % av totalsum

 

BETINGELSER FOR REDUKSJON AV ANTALL ROMDØGN

BETALING

-       Mer enn 60 dager før arrangementets dato 

Ingen vederlag

-       Mellom 60 og 30 dager før arrangementets dato

50 % av totalsum

-       Mellom 30 og 20 dager før arrangementets dato

80 % av totalsum

-       Kortere enn 20 dager før arrangementets dato

100 % av totalsum

En økning av antall rom og deltagere må alltid være avtalt med og bekreftet av hotellet minimum en uke i forkant av arrangementet.  

Ved ikke-fremmøte (No-show) – vil bekreftede rom/arrangement belastes 100%. 

BUY OUT

Ved booking av 80% av hotellet eller mer, forbeholder hotellet seg retten til å at hele hotellet må kjøpes ut.

REDUKSJON AV MÅLTIDER

Reduksjon eller avbestilling av måltider senere enn 14 dager forut for arrangementsstart, vil bli fakturert til full kost. Alle endringer må sendes skriftlig til hotellet.

SKADE

Arrangør står økonomisk ansvarlig for eventuelle skader på hotellrom, inventar eller annet utstyr forårsaket av gjesten.

FORCE MAJEURE 

Om hendelser som er utenfor vår kontroll slik som streik, brann, ekstremvær og annet som gjør at oppholdet eller aktiviteten ikke kan gjennomføres, forbeholder vi oss retten til å kansellere oppholdet eller aktiviteten uten videre ansvar for å betale kompensasjon.

Generelt dårlig vær som er å anse som normalt for årstiden er i seg selv ikke grunnlag for avbestilling og endrer ikke gjeldende avbestillingsregler. 

FORSIKRING

Vi anbefaler alle våre gjester å tegne en avbestillingsforsikring hos eget forsikringsselskap som blant annet dekker avbestilling grunnet sykdom. I tillegg anbefaler vi alle våre gjester å ha gyldig reiseforsikring.

PRISER OG BETALING

Arrangør (bestiller) er ansvarlig for deltakerregninger (bar, restaurant o.l.) som ikke blir betalt direkte under oppholdet.

Vi etterstreber oss å være et kontantfritt hotell, og vi oppfordrer derfor alle våre gjester til kun å benytte elektroniske betalingsløsninger. Som forbruker og vår gjest vil dette være en trygg måte å reise på. Vi oppfordrer til betaling med kredittkort, bankterminal er tilgjengelig – og våre hoteller aksepterer MasterCard, Visa og American Express. Det er kun norsk valuta – NOK som aksepteres ved kontantoppgjør. Sjekker eller reisesjekker aksepteres ikke.    

Vi tar forbehold om prisendringer som følge av økte kostnader på innkjøp, tjenester, valuta, økte skatter og avgifter eller andre forhold som er styrt av eksterne parter. 

En eventuell kreditt skal alltid være avtalt og akseptert i forkant. Betalingsbetingelser ved innvilget kreditt er netto pr 10 dager.