Si hei!

Takk! Vi tar kontakt fortest mulig!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
En bil på veien til RisørEn bil på veien til Risør

Risør er nærmere en du tror

Les mer

Kontakt oss

Det Lille Hotel
Strandgata 10
4950 Risør

T: +47 37 15 14 95
info@detlillehotel.no

Takk! Vi svarer fortest mulig!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Med bil

Risør er en kort stykke av E18 mellom Oslo og Stavanger, ca. 2,5t fra Oslo og 1,5t til Kristiansand.

Vi har parkering i Storgata 5 (kr150 per døgn), og i Strandgata ved Tollboden (kr150 per døgn). Vi har også 7 ladeplasser til sammen i sentrum.

Suitene i Buvika har egen gratis parkering, ingen lademulighet.

Med buss

Det er bra bussforbindelser fra storbyene til Risør, både med Nor-Way bussekspress og Vy.

Vi anbefaler «Konkurrenten» tjenesten av Nor-Way fordi de har korresponderende tilbringerbuss fra holdeplassen på E18 til Risør sentrum.

Se www.konkurrenten.no for å bestille.

Med tog

Man kan ta toget fra Oslo eller Stavanger til Gjerstad som er en halv time unna Risør sentrum med bil. Vi bestiller gjerne taxi hvis dere kommer med tog.

Med båt

Risør gjestehavn ved Strandgata er kort gangavstand fra hotellet, og det er også mulig for båter å ligge i indre havn.

Trykk her for for informasjon om Risør gjestehavn.

-->
Ofte stilte spørsmål
Innsjekk/utsjekk
Når er innsjekk/utsjekk?
Innsjekk 16 august til 14 juni: 15:00
Innsjekk 15 juni til 15 august: 16:00

Utsjekk 16 august til 14 juni: 12:00 - Søndager kl 18:00.
Utsjekk 15 juni til 15 august: 11:00

Sen utsjekk kl 14 på forespørsel og etter tilgjengelighet, kr 450,-

Vi kommer veldig sent, er det mulig å sjekke inn:
Det er alltid mulig å sjekke inn online, og du kan få tilsendt elektronisk romnøkkel til din mobil.

Elektronisk nøkkel er dessverre ikke tilgjengelig for gjester i Konsulatet og Gjestehuset.
Ta kontakt før ankomst slik at vi kan legge til rette for innsjekk etter dine reiseplaner.
Hund og kjæledyr
Du er velkommen til å ha med hund eller andre kjæledyr ved opphold i Risørsuiten.
I øvrige rom og suiter har vi dessverre ikke anledning til å legge til rette for dyrehold.

Ta kontakt med oss dersom du reiser med førerhund.
Parkering
Har hotellet egen parkering?
Vi har et begrenset antall parkeringsplasser i tilknytning til hotellet. Pris: 150,- per døgn.  
Parkering på hotellets plasser må reserveres på forhånd.

I de tilfeller der vi ikke har kapasitet ved hotellets parkeringsplasser er det kun 500 meter til en stor offentlig parkeringsplass på Tjenna.
Denne parkeringsplassen er godt skiltet ved ankomst til Risør.  

Har dere ladestasjon til el-bil?
Vi har 7 ladestasjoner i sentrum som er forbeholdt hotellets gjester. Pris: 400,- per oppladning.
Frokost og andre måltider
Når serveres frokost?
Fra kl. 8 - 10 på hverdager om sommeren, 15 juni til 15 august.
Fra kl. 7 - 10 på hverdager resten av året.
Fra kl. 8- 11 i helgene hele året.

Kan man få frokost levert til suiten?
Ja, vil tilbyr frokostkurv levert til din suite. Pris: 299,- per levering.
Denne tjenesten er dessverre ikke tilgjengelig i sommerperioden, 15 juni til 15 august.  


Har dere middagsservering?
Hotellets har to herlige restauranter - Tollboden 1865 og Park Cafè.  

Tollboden 1865 tilbyr en smakfull “a la carte” meny tilpasset etter sesongens smaker.  
Denne restauranten passer for deg som ønsker en rolig og avslappet matopplevelse i lekre omgivelser.  

Park Cafè tilbyr en variert meny som passer til alle gjester, og fokuset for opplevelsen er gode smaker og flott tilberedt mat servert på bryggekanten eller inne i restaurantens stilige lokaler.

Vi er også stolte av vår populære pizzameny på Park Cafè. Her serveres rykende fersk Napolitansk pizza stekt i vedfyrt pizzaovn, tilberedt kyndig hånd fra våre italienske Pizzaiolos.  

Fest, selskap og arrangement
Ta gjerne kontakt med oss for å planlegge ditt arrangement. Vi har flere muligheter for lukket selskap, både i Restaurant Tollboden 1865, Park Cafè og i våre historiske suiter.

Selskap og arrangementer i våre suiter, må avklares med hotellet før ankomst av hensyn til andre gjester og naboer.
Spesialbehov, handikaprom, allergier osv.
Har dere barnesenger og barnestol?
Ja. Ta kontakt før ankomst for å avtale barneseng og barnestol.

Har dere handikaprom/tilgjengelig rom eller suiter?
Colin Archer -suiten er delvis tilpasset rullestolbrukere.
Her det rampe til inngangsdøren og til terrassen, bred inngang til badet, handikaptoalett og høy seng.

Værelset Morgengry i Tollboden er tilpasset rullestolbrukere.
Det er heis og automatiske døråpnere tilgjengelig i Tollboden.

Tilbyr dere allergivennlige rom og alternativer for gjester med matallergier?
Ja, ta kontakt med oss før ankomst slik at vi kan tilrettelegge oppholdet etter deres allergier.

Kontakt oss i god tid før ankomst med informasjon om eventuelle matallergier/intoleranser.
Vi tilbyr bl.a. glutenfritt brød og laktosefri melk til frokost. Dersom du har sterke allergier for eksempel til egg, nøtter, skalldyr, må hotellet informeres.

Vi kan også tilby vegetar og veganske alternativer etter ønske.
Svømmebasseng og velværebehandling
Har dere spa eller velværeavdeling?
Suitene “Gjestehuset” og “Konsulatet” har tilgang til et oppvarmet svømmebasseng.

Er svømmebasseng åpent for alle gjester?
Svømmebassenget er reservert til gjester i Suitene "Konsulatet" og "Gjestehuset".

Dersom du er del av en større gruppe som har leid flere suiter inkludert "Konsulatet" og "Gjestehuset" har du og alle gjestene i selskapet tilgang til å benytte svømmebassenget.

Har dere livvakt til svømmebassenget?
Svømmebassenget brukes ved egen risiko og barn må ha med seg en ansvarlig voksen når de skal bade. Det er ikke livvakt tilstede.
Røyking
Er det lov å røyke på hotellet?
Det er strengt forbudt å røyke inne i hotellets suiter og hotellrom.
Gebyr for røyking inne belastes gjestens betalingskortet med et gebyr på kr 5.000,-

Det er anledning til å røyke på din egen uteplass ved suiten, men husk å ta hensyn til andre gjester som ikke røyker.
Sneiper må legges i vann før de kastes, og må ikke kastes på bakken.